Idee

Millest sai alguse Pulmahange?

Pulmahanke idee sündis elulisest kogemusest, kus noorpaar üritas aastal 2015 endale koos kaaslasega ise pulmapidu korraldada. Nagu ikka, ei läinud kõik nii lihtsalt…

Peale poolt aastat organiseerimist otsustati pulmaplaanid pausile panna, kuna seda kõike oli liiga palju: see nõudis igapäevaselt tohutult aega (mida oli keeruline leida töö ja pere kõrvalt), kõik argipäeva õhtud olid täidetud pulmapeo aruteludega (kuna omavahel tuli päeva jooksul saadud uut infot syncida) ja esialgne pulmaeelarve oli kiirelt ületanud kosmose piirid.

Kohtuti ka pulmakorraldajatega. Noorpaarile selgitati, et alla 20 000 euro ei ole mõtet isegi mõelda, kui tahate kindlad olla, et elu kõige tähtsam päev õnnestuks 100%. Selline eelarve ei olnud aga aktsepteeritav ühepäevase pulmapeo eest, kus on 70 külalist.

Selline sundolukord teeb ühe õnneliku noorpaari väga õnnetuks. Ei tahaks lihtsalt niisama ära registreerida, vaid tahaks, et ka sugulased ja sõbrad oleksid kohal elu tähtsaima päeva tähistamisel ja kui üks kord elus teha, siis parem juba meeldejäävalt! Samas ei ole mõistlik kulutada sadu tunde aega töö ja pere arvelt ning matta kümneid tuhendeid eurosid, et see juhtuma saaks.

“Kui vaid oleks selline keskkond olemas, kus saaks…”

 

Kui Pulmahanke idee esimesed sammud olid saanud paberile, esitleti seda mitmetele Eesti pulmaturu tõsisematele tegijatele ja uuriti, mida sellisest ideest arvatakse.

Kuna pulmakorraldust polnud kunagi varem proovitud Eestis kaasajastada, siis oldi gramm skeptilised, et vanakooli teenusepakkujad sellise startup-ideega kaasa tulevad. Samas sooviti edu ja pealehakkamist ning oldi lahkelt nõus aitama õigete teenusepakkujate valimi koostamisel – üks tähtsamaid asju meie meeskonna jaoks! Kokku soovitati heade tegijatena kokku 300 teenusepakkujat kümnest erinevast valdkonnast.

Algas töö teenusepakkujate veenmiseks. Mõni kuu hiljem oli 300-st soovitatud teenusepakkujast liitunud Pulmahankega 220. See andis kindluse, et sellist teenust on teenusepakkujad kaua oodanud. Algas kibekiire arendusfaas ning Pulmahange oli valmis alustama 2017. aasta juunis.

Esimesed noorpaarid olid kohal mõne tunniga peale keskkonna lansseerimist, mis andis teistpidi kinnitust, et ka noorpaaride poolt oli selline teenus oodatud.


Mis teeb korralduspoole keeruliseks?

Enamus inimesi ei ole oma elus korraldanud suuri üritusi, -pidusid või vastuvõtuga õhtusööke poolesajale inimesele või rohkemale. Ürituse korraldamine, kus ühel kuupäeval peab minutitäpsusega kokku mängima 10 erinevat teenusepakkujat ei saagi olla lihtne. Korralduspool jaguneb omakorda kaheks – enne pidu ja peopäeval.

Enne pidu peab noorpaar paika panema peo detailid, kuupäeva, ajaplaani. Samuti üles otsima ja broneerima õiged tegijad, kes oleksid vajalikul päeval saadaval ja klapiksid eelarvega.

Kui pidu käes, on kõik usaldatud oma valitud teenusepakkujate kätte. Sa pead saama eeldada, et catering teeb oma tööd ilma sinupoolse projektijuhtimiseta, et pulmaisa juhiks pulma sujuvalt ning vastavalt ajaplaanile, et bänd oskab oma tehnika ise üles seada jne. Õiged valikud enne pidu tagavad meelerahu peo ajal.

Ainus, mida sa peaksid tegema omaenda pulmapeol, on olla õnnelik, kaunis, puhanud ning nautida kogu seda päeva esimesest sekundist kuni varajase hommikutunnini.

Pulmahange aitab sind esimese poolega – enne pidu. Me paneme su konto loomise protsessi käigus mõtlema olulistele pisidetailidele erinevate teenuste osas. Küsides hulganisti küsimusi teie eelistuste kohta, valmib põhjalik sisend, mida meie süsteem jagab sadade teenusepakkujatega, kes Teile selle baasilt personaalse hinnapakkumise koostavad otse Pulmahanke kasutajakontole.

Eesti pulmaturg on väga viljakas

Eestis tegeleb pulmadesse teenuste pakkumisega umbes 1000 ettevõtet, spetsialisti ja artisti. Siinkohal ei mängi isegi suurt rolli, kas peole on kutsutud 50 või 100 külalist, taustatöö maht on üldjuhul sama, lihtsalt inimeste arvuga kasvavad mõned otsekulud – näiteks toitlustamine, kulu peokohale/ööbimisele vms.

Keskmine Eesti pulmapidu tähendab pulmaisa, peokohta, toitlustajat, pulmatorti või magusalauda, ansamblit, DJ’d, fotograafi, videograafi, jumestajat, juuksurit, floristi ja mitmeid muid abilisi või abiteenuseid. Kõigi teenusepakkujate info on laiali Facebookis, Instagramis, kodulehtedel, foorumites ja erinevates netikataloogides.

Iga valdkonna osas oleks mõistlik pöörduda umbes kümne teenusepakkuja poole. Nii saab ülevaate keskmistest hindadest ja saab end kurssi viia erinevate detailidega. Nii tekib ka arusaam, miks mõni teenusepakkuja küsib väiksemat- ja teine suuremat töötasu.

Mõni videograaf või fotograaf ongi nii nõutud, et küsib 3000 eurot pulma jäädvustamise eest ja tal on järjekord uksetaga. Samuti võib mõni bänd küsida 5000 eurot mõnetunnise esinemise eest, kuna esiteks neid on laval palju ja teiseks, nad ongi tasemel.

Me kõik sooviksime pulmapeole võtta ainult parimatest parimad, kuid siis peaks arvestama umbes 25 000 eurot ühepäevase peo eelarveks 80 inimese pulmapeol. See on jällegi enamus noorpaaride jaoks ebamõistlik.

Seega soovime me kõik viimase hetkeni kaaluda alternatiive, sest teadmatus erinevate tegijate olemasolust ja nende hinnapoliitikast ei lase enne tähtsat päeva ajul puhata.

Alati jääb närima kahtlus, et äkki saab igalt teenusepakkujalt kümnest säästa mõnisada eurot, valides kellegi teise sama hea ning pulmapidu oleks läinud maksma tuhandeid eurosid vähem. See mõnisada eurot võitu ei ole tihtipeale kinni tegija kompetentsis, vaid pulmapeo kuupäevas, ajaplaanis ja asukohas.

Mõistliku eelarvega pulmapeo korraldamine on seni olnud poole kohaga töö

Toome näite, kuidas pulmapidu korraldada vanaviisi ehk ilma Pulmahanketa. Esimese asjana tuleks läbi mõelda külaliste nimekiri, toimumiskoht, kontseptsioon (mõis, loss, küün, peotelk, puhkekeskus) ning teenusepakkujate vajadus. Kui nende nüansside osas on selgus, siis saame alustada. Rõhutame veelkord, et tegu on old-school meetodiga.

Soovituslikult 10 tegijat iga vajaliku teenuse kohta (peokoht, catering, ansambel jne), kuna selline kogus annab ülevaate keskmistest hindadest ja saab võrrelda ka mis vahe on soodsamal ja kallimal hinnapakkumisel.

Kui kokku on vaja 10 erinevat teenust ja igaühte 10 kandidaati, siis tuleks kaardile otsida kokku umbes 100 erinevat teenusepakkujat.

Erinevate valdkondade teenusepakkujatel on ka erinevad sisendivajadused. Näiteks huvitab cateringi, kas soovite ainult õhtusööki või ka tervitusampse, külmlauda ja pulmatorti. Samuti kas soe laud on buffee-stiilis või on õhtusöök lauateenindusega. Millised joogid on eelistatud või on plaanis joogid ise tuua ja teatud juhtudel korgitasu maksta? Kas üldse saab väljavalitud peokohta kutsuda oma valitud cateringi? Nüansse on iga valdkonna teenusepakkujatel mitmeid ja tark oleks esmalt välja uurida, mis infot oleks neil vaja, et esmane hinnapakkumine raami saada.

Kui olete välja selgitanud, milliseid sisendeid erinevate valdkondade teenusepakkujad vajavad, emailid hinnapäringutega koostanud ja välja saatnud, siis algab suhtlusvoor. Mõned küsivad lisaküsimusi meilitsi, mõned telefonitsi, vahel minnakse üle Facebooki chatile ning teinekord soovitakse kohtuda. Kindlasti on mõni juba broneeritud, teise jaoks asub peo asukoht teeninduspiirkonnast väljas ja kolmanda jaoks on pidu liiga suur või väike. Mõni ei vasta üldse midagi, kuna kiire on. See on kõik normaalne, seepärast võtsidki ühendust igas valdkonnas kümne tegijaga.

Kuna ka tulevane abikaasa soovib korralduspoolega kursis olla või organiseerib paraleelselt teatud nüansse teie ühisest pulmapeost, siis tuleks erinevate teenusepakkujatega räägitut ka kodus arutada.

Kui kogu protsess on läbi saanud ja vajalikud positsioonid paberil täidetud paberil, siis soe käepigistus ja siiras õnnitlus, kuna oled teadlikud otsused teinud, kaalunud läbi palju erinevaid variante ja lõpuks ometi leidnud lahenduse, kuidas pulmaeelarve klappima panna ja mitte lõhki minna!

Nüüd on viimane aeg… alustada uuesti! 

Lihtsalt seekord kaalu kõrvale teist nädalapäeva, aastaaega, asukohta või kontseptsiooni. On oluline vahe saadavustes ja hindades, kui proovid pulmapidu korraldada juulis või mais, laupäeval või neljapäeval, Harjumaal või saare peal.

See vahe võib tähendada taaskord tuhandeid eurosi hinnavõitu, kuna paljutel teenusepakkujatel on erinevatel nädalapäevadel kalender erinevalt täitunud ja neil võib olla seeläbi ka erinev hinnastamine nädalasisestel ja -välistel aegadel.

Pannes potentsiaalsed tuhanded eurod hinnavõitu teistpidi perspektiivi, siis kogu protsess uuesti kiirmeetodil läbi teha ja sellele õhtuti aega panustada tähendab, justkui sul oleks väikene lisatööots, mida saad teha seal kus tahad, millal tahad ja see toob sulle sisse tuhandeid eurosid.

Aga palkaks pulmakorraldaja?

Kindlasti soovitame kohtuda pulmakorraldajatega, kes pakuvad täisteenust. Neil on kindlad koostööpartnerid ja nad korraldavad asjad kenasti ära pulmapäevaks. Samuti hoolitsetakse ka pulmapäeval kohapeal, et kõik oleks nii nagu oodatud.

Ainsad miinuskohad noorpaari jaoks on pulmakorraldaja teenustasu (mis on enamasti neljakohaline summa) ja piiratud valik soovitatud tegijaid, kellega antud pulmakorraldaja koostööd teeb (kes ei pruugi olla kuigi soodsad).

Ajaliselt võidad veidi, kuid kokkuvõttes pead ikkagi kõik soovitatud teenusepakkujad ise heaks kiitma – iga bändi repertuaari ise läbi kuulama, iga fotograafi ja videograafi pildid ise hindama endale sobivaks jne.

Seega Pulmahanke keskkond ja pulmakorraldajad ei ole võrdusmärgiga. Pigem täiendavad nad teineteist, sest kui noorpaar ilmuks pulmakorraldaja jutule oma Pulmahanke kontoga kus on väljavalitud lemmikud ja nende hinnapakkumised, siis tähendaks see väiksemat töömahtu ning seeläbi tõenäoliselt ka sadu eurosid väiksemat töötasu pulmakorraldaja poolt.

10 viisi, kuidas Pulmahange kaasajastab senist pulmakorraldust

Pulmahange ei lahenda ainult ühte kitsaskohta pulmakorralduses, kuna täna pigistab king mitmest kohast korraga ja meie meeskonna ülesandepüstitus oli teha pulmakorraldus nii kiireks ja mugavaks, kui see täna tehnoloogiliselt võimalik saab olla.

Esmalt intelligentne küsimustik – Kui hakkad Pulmahankesse kontot looma, siis ei piisa adekvaatsete hinnapakkumiste saamiseks ainult pulmakuupäevast ja külaliste kogusest. Küsimustik proovib saada ette täpse pildi kriitiliste nüansside osas ning paketeerib selle teenusepakkujate jaoks arusaadavaks hinnapäringuks.

Teiseks automaatne hinnapäring – Sellel hetkel kui lõpetad küsimustiku täitmise, edastab Pulmahange laiali hinnapäringud mitmesajale teenusepakkujale. See on Pulmahanke sisuliseks mootoriks, kuna see sama hetk, kui see juhtub, oled sa säästnud kümneid, kui mitte sadu tunde oma väärtuslikku aega.

Kolmandaks hoolikalt valitud teenusepakkujad – Kõik teenusepakkujad on enne Pulmahankega liitumist põhjalikult kontrollitud. Laseme pulmahangetele ligi üksnes hea mainega teenusepakkujad, kellele noorpaarid saavad kindlad olla.

Neljandaks kõik info ühes kohas koos – Kuniks ootad hinnapakkumisi saad sirvida sadade teenusepakkujate pulmaprofiile. Sa ei pea infot otsima taga mööda internetti, kuna oleme selle kõik sealt kokku koondanud pulmaprofiilile. Teenusepakkujad täiendavad oma pulmaprofiile jooksvalt värske infoga.

Viiendaks hinnapakkumiste koondamine ühele standardile – Kõik hinnapakkumised koondame ühte suurde nimekirja ning detailinfo tekib otse pulmaprofiilile. Siis ei teki olukorda, kus pakkumine on meilboksis, esinemisvideod olid Youtubes, valik pilte Facebookis ja rekvisiidid kodulehel.

Kuuendaks suhtlusplatovrm – Kui hinnapakkumine pakub huvi, siis alusta keskkonnasisest live chat vestlust ja vestle teenusepakkujaga esmastest küsimustest hinnapakkumise osas kuni kirjaliku broneerimiseni. Kõik vestlused on ühes kohas vestluslogidena koos, isiklik meilboks püsib puhas ja sinu kaaslasel on väga lihtne end kurssi viia seniste suhtlustega.

Seitsmendaks sinu kontaktandmed on sinu kontrolli all – Teenusepakkujad saavad teada anonüümse pulmapeo info ja teie eesnimed. Nad ei saa teada teie kontaktandmeid juhul, kui te just ise neid ei soovi jagada jooksvalt. See tähendab, et mitmesajale firmale korraga hinnapäringut tehes ei hakka laekuma mõne nädala pärast telefonikõned küsimustega, mida arvasite nende hinnapakkumise sisust.

Kaheksandaks turvatunne ehk “suurema venna” olemasolu – Kui peaksid hätta sattuma mõne Pulmahanke teenusepakkujaga, siis võta meiega ühendust. Kui suhtlus on püsinud Pulmahanke live chatis, siis saame hõlpsasti süveneda probleemi tekkepõhjustesse läbi vestluslogide, saame kujundada oma seisukoha ning aidata olukorras selgust saada. Meie huvi on, et kui nii olulise päeva osas midagi kokku lepitakse, siis sellest ka kinni peetakse.

Üheksandaks ei pea kõike topelt-kommunikeerima kaaslasega – Tõenäoliselt ei käi te ühes kohas tööl, ei jaga ühte telefoni ja teil pole kahe peale ühte e-maili. Seepärast tekib teil ka infosulg iga kord, kui midagi teie pulmapeo osas areneb. Neid infosulgusid lahendatakse üldjuhul kodus õhtuti peale tööd. Kuude kaupa. Et seda vältida, saate Pulmahanke konto login andmeid omavahel jagada ja mõlemad pooled saavad endale sobival ajal end kurssi viia, millised on väljavalitud teenusepakkujad, palju ja mis tingimustel nad töötasu küsivad, mis vestlused nendega live chatis on maha peetud ja mida siiani kokku lepitud. Seda sõltumata ajast, asukohast või seadmest, kuna Pulmahankega on pulmakorraldus teie mõlemaga alati kaasas.

Kümnendaks see meeldib ka teenusepakkujatele – Esiteks, teenusepakkujad ei maksa komisjonitasu, kui nende hinnapakkumise kasuks otsustate ja seeläbi ei ole neil ka kiusatust teha kõrgemat hinda, kui otse küsides. Teiseks, ükski teenusepakkuja ei naudi päringuid stiilis “Tere. Meil on X külalisega pulmapidu plaanis Y kuupäeval. Palju maksab?”. Paljud jätavad sellistele päringutele isegi vastamata, kuna oluliselt sisukamad sisendid täidavad kogu nende aastaplaani. Pulmahanke küsimustik, mida noorpaar täidab, on iga valdkonna osas eraldi välja töötatud teenusepakkujatega koostöös. Seeläbi saab teenusepakkuja esimese hooga täieliku sisendi, kus on kõik küsimused tema jaoks vastatud ja millele on võimalik ka koheselt öelda vastu konkreetne hind. Väga paljud teenusepakkujad on meile öelnud tagasisidena, et sellist keskkonda oli ammu vaja.

Kuigi need esimesed 10 väärivad kõige suuremat tähelepanu, on väiksemaid avastamisrõõme teisigi ning neid tekib ka jooksvalt juurde keskkonda. Eesmärk on muuta pulmade korraldamine iga päevaga aina lihtsamaks, soodsamaks ja nauditavamaks.

Pulmahankesse konto loomine maksab ühekordse tasuna 29€. See on väikseim kulu pulmaeelarves, aitab korraldada kogu pulmapeo, vabastab sadu tunde aega tänu targemale planeerimisele ja säästab tuhandeid eurosid tänu paremale turuülevaatele.